Inchecken en uitchecken
Vanaf hoe laat kan ik inchecken?
Bij Grand Hotel Wientjes kun je vanaf 15.00 uur inchecken. Eerder aankomen is uiteraard mogelijk. Wanneer je kamer nog niet gereed is, kunnen wij de bagage voor je opslaan. Je reservering is gegarandeerd tot 18.00 uur op de dag van aankomst. Indien je later aankomt, ontvangen wij hier graag een melding van zodat je kamer niet vrij gegeven wordt voor nieuwe reserveringen.
Tot hoe laat kan ik uitchecken?
Je kunt tot 12.00 uur van je kamer gebruik maken. Wil je later uitchecken? Dan is dat mogelijk op basis van beschikbaarheid en tegen extra kosten. Neem hiervoor contact op met het hotel.
Parkeren en bereikbaarheid
Is het mogelijk om bij het hotel te parkeren?
Parkeren is mogelijk op basis van beschikbaarheid en is niet vooraf te reserveren. Het tarief bedraagt € 2,50 per uur / € 12,50 per dag. De parkeerkaart kan bij de receptie betaald worden. Daarnaast bevindt zich tegenover het hotel een ruime betaalde parkeergelegenheid. Op deze parkeerplaats kun je zelf (contactloos) in- en uitrijden met je betaalpas.
Heeft het hotel een oplaadpunt voor elektrische auto's?
Het hotel beschikt over een oplaadpunt voor elektrische voertuigen.
Is het hotel makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?
Grand Hotel Wientjes is eenvoudig te bereiken met het openbaar vervoer. Bij Station Zwolle volg je het bord met uitgang richting centrum. Vervolgens loop je de stationsweg op. Na 130 meter vind je het hotel aan je rechterzijde.
Mijn reservering
Hoe kan ik reserveren?
Je maakt je reservering eenvoudig online. Wil je liever persoonlijk contact? Bel dan +31 (0)38 425 42 54 of mail naar wientjes@bilderberg.nl. Je ontvangt een bevestiging per e-mail. Je betaalt bij aankomst in het hotel (met uitzondering van het voordeeltarief, waarbij bij het maken van de reservering je creditcard wordt belast).
Kan ik mijn reservering wijzigen?
Je reservering online wijzigen is mogelijk. In de ontvangen e-mail met je reserveringsbevestiging kun je onderaan het kopje 'reservering wijzigen' vinden. Wanneer je hier op klikt kom je in de reserveerstraat om zo je reservering aan te passen. Uiteraard helpen we je ook graag persoonlijk per e-mail of telefoon.
Hoe is de totaalprijs van mijn reservering opgebouwd?
De totaalprijs van je reservering bestaat uit je verblijfskosten, service charge en toeristenbelasting. De service charge geldt voor personen vanaf 12 jaar en is een standaardbedrag van € 3,75 per persoon per nacht. De toeristenbelasting wordt bepaald door de gemeente en is hierdoor per hotel verschillend.
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?
Het is mogelijk je verblijf bij Grand Hotel Wientjes kosteloos te annuleren tot 16.00 uur voor de dag van aankomst. Na dit tijdstip, of wanneer je niet komt (no-show), wordt 100 procent van de eerste overnachting of het arrangement belast op je creditcard. Dit is niet geldig bij het voordeeltarief.
Wat houdt de beste prijsgarantie in?
Vergelijken hoeft niet meer, via de website van Bilderberg ontvang je de beste prijs voor je hotelovernachting én krijg je korting op het uitgebreide ontbijt van Bilderberg. Bovendien heb je keuze uit álle kamertypes die beschikbaar zijn in het hotel. Kies bijvoorbeeld voor een klassieke kamer, executive hotelkamer of suite.
Familie en kinderen
Is het hotel geschikt voor families?
Ja, kinderen zijn bij Grand Hotel Wientjes meer dan welkom. Hou er rekening mee dat er slechts een beperkt aantal kamers is waar een extra (kinder) bed op kan worden bijgeplaatst. Daarnaast betaal je voor kinderen tot en met 11 jaar, bij een overnachting met ontbijt, alleen voor het bijzetten van het extra (kinder) bed. Lees meer.
Beschikt het hotel over familiekamers?
Ja, Grand Hotel Wientjes beschikt over enkele familiekamers. Zo zijn er kamers met een tussendeur en is er een Executive kamer die 'en-suite' gemaakt kan worden.
Zijn er speciale tarieven voor kinderen?
Bij een overnachting met ontbijt verblijven kinderen tot en met 11 jaar gratis. Je betaalt dan alleen voor de eventuele kosten van het bijzetten van een (extra) kinderbed. Bij arrangementen met diner of andere extra's betaal je voor kinderen een gereduceerd tarief.
Alles voor een zakelijk verblijf
Kan mijn factuur op naam van het bedrijf worden gezet?
Het is mogelijk om de factuur van je verblijf op naam van het bedrijf te zetten. Wij vragen je dit aan te geven bij het maken van de reservering. Maak je niet zelf de reservering? Dan vragen wij je om dit door te geven bij aankomst in het hotel.
Is er een loyaliteitsprogramma voor zakelijke gasten?
Er is geen loyaliteitsprogramma voor zakelijke gasten.
Hoeveel vergaderruimtes zijn er in Grand Hotel Wientjes?
Grand Hotel Wientjes beschikt over verschillende vergaderruimtes, waarvan de grootste 285 vierkante meter is. Bekijk hier ons capaciteitsoverzicht met de mogelijke opstellingen per vergaderruimte. Wil je verder lezen over meetings en events bij Grand Hotel Wientjes? Je leest er alles over via onderstaande link.
Kan ik een bijeenkomst organiseren bij jullie?
Wat leuk dat je een meeting of evenement wilt organiseren! Via deze pagina kun je je wensen aangeven. Aansluitend ontvang je van ons een offerte.
Is het mogelijk om iets te printen of scannen?
Op verzoek kan de receptie altijd documenten voor je printen of scannen. Bij grote aantallen worden kosten berekend.
Wat is er aanwezig in een vergaderruimte?
In een vergaderruimte tref je standaard: twee flip-overs, een beamer met scherm en een conferentiebox. In de conferentiebox vind je handige items voor tijdens de meeting: post-its, stiften, naambordjes, kladpapier en meer.
Is er airco aanwezig in de vergaderruimte?
In de volgende vergaderruimtes van Grand Hotel Wientjes is airconditioning aanwezig; Club, Nahuys, Royer, Thorbecke, Zwarte Water. Ook beschikken de dinerruimtes Pothuis en Salon over airconditioning.
Wat is er aanwezig op een hotelkamer?
Onze kamers zijn standaard uitgerust met een werkplek, televisie, telefoon en gratis wifi. Onze luxere kamers beschikken over andere faciliteiten. Bekijk deze hier.
Overige vragen
Mag ik mijn hond meenemen?
Helaas kunnen we in dit hotel geen huisdieren ontvangen.
Zijn er kamers voor mindervaliden?
Grand Hotel Wientjes beschikt over een lift en twee kamers die geschikt zijn voor mindervalide gasten. Je kunt het hotel bereiken door gebruik te maken van de zij ingang. Om een mindervalide kamer te reserveren of voor specifieke vragen neem je contact op met het hotel.
Zijn bijzondere wensen mogelijk?
Omdat wij graag al onze gasten willen laten genieten, vinden wij het belangrijk om zoveel mogelijk rekening te houden met eventuele wensen en/of eisen. Wanneer je vooraf aan je verblijf je wensen kenbaar maakt, kunnen wij je vertellen wat mogelijk is.
Wat zijn de ontbijt tijden?
Voor een goede start van de dag verwelkomen wij je graag in Restaurant W, waar wij een ontbijtbuffet serveren. Het ontbijt restaurant is doordeweeks van 07.00 uur tot 10.00 uur geopend en in het weekend van 07.30 uur tot 11.00 uur.
Wat zijn de tijden voor lunch?
Voor een heerlijke lunch kun je op alle doordeweekse dagen en op zaterdag van 12.00 uur tot 16.30 uur terecht in Restaurant W of in ons sfeervolle Grand Café. Je hebt ook de keuze om een lunchbox 'to go' mee te nemen. Op zondag is het niet mogelijk om te lunchen in Restaurant W en het Grand Café.
Wat zijn de tijden voor diner?
Voor een heerlijk diner kun je op alle doordeweekse dagen en op zaterdag van 17.30 uur tot 21.00 uur terecht in Restaurant W of in ons sfeervolle Grand Café. Op zondag is het niet mogelijk om te dineren in Restaurant W en het Grand Café. Borrels & bites zijn op zondag wel mogelijk in het Grand Café.
Beschikken de hotelkamers over een airco?
Grand Hotel Wientjes beschikt over 57 kamers, waarvan 7 kamers met airco.
Is er een fitnessruimte?
Het hotel beschikt niet over een fitnessruimte.
Is er een zwembad of sauna?
Het hotel beschikt niet over een zwembad of sauna.
Kan ik een fiets huren?
Je kunt bij het hotel heren en dames fietsen huren voor € 12,50 per fiets per dag. Het is aan te raden vooraf te reserveren via de receptie of bij het maken van je reservering.
Heeft het hotel een oplaadpunt voor elektrische fietsen?
Grand Hotel Wientjes beschikt over een oplaadpunt voor elektrische fietsen in het hotel.
Heeft het hotel een fietsenstalling?
Grand Hotel Wientjes beschikt over een overdekte fietsenstalling met slot. Ook is er een oplaadpunt voor elektrische fietsen aanwezig in het hotel.
Wat is het saldo van mijn cadeaucard?
Check het saldo van je Bilderberg Cadeaucard en verzilver deze voor bijvoorbeeld een heerlijk diner of een overnachting bij één van onze hotels. Het saldo kun je hier checken.
Waar kan ik mijn cadeaucard besteden?
De Bilderberg Cadeaucard is vrij te besteden bij alle Bilderberg hotels, restaurants en Wellness Centres van Bilderberg. Het is niet mogelijk om reserveringen waar vooraf een creditcard betaling wordt vereist te voldoen met de Cadeaucard.
Accepteert het hotel ook landelijke cadeaukaarten, zoals een VVV bon?
Dit is per hotel verschillend. Grand Hotel Wientjes accepteert de landelijke cadeaukaarten Diner Cadeau, Restaurant Cadeau, VVV Dinercheque, VVV Cadeaukaart en VVV Lekkerweg.
Heb je een andere vraag?
Staat het antwoord op je vraag er niet tussen? Onze chatbot Ada helpt je graag verder! Ze geeft altijd direct antwoord en kan je dag en nacht helpen.
- Direct geautomatiseerde antwoorden op je vragen
- Dag en nacht beschikbaar
- Snel en duidelijk

Contact
Bilderberg Grand Hotel Wientjes
Stationsweg 7
8011 CZ Zwolle
Telefoon: +31 (0)38 425 42 54
E-mail: wientjes@bilderberg.nl