#3 Van to-do-list naar Todoist
Als je niet zo’n gestructureerd persoon bent, zoals Daniëlle, dan helpt zelfs een to-do-list vaak niet. Daniëlle werkt bijvoorbeeld voor verschillende opdrachtgevers, waarbij opdrachten en werkzaamheden nogal eens door elkaar lopen. Zie dan nog maar de hoofdzaken van de bijzaken te onderscheiden. Daniëlle: “Met één of twee opdrachtgevers ging het nog wel, maar toen ik voor vier bedrijven werkte, sloeg de stressvlam weleens in de pan. Gelukkig heb ik de perfecte oplossing gevonden: Todoist. Dit programma is mijn lifesaver!”
Todoist is een programma dat je kunt installeren op je telefoon én je laptop én je browser. Je hebt dus te allen tijde een goed overzicht van je werkzaamheden. Met een sneltoets kun je meteen een taak toevoegen, met de juiste data en namen erbij. Je kunt Todoist verbinden met je agenda, je stem assistent, je email en tientallen andere tools. Daniëlle: “Ik heb ook wel gewerkt met programma’s als Trello en Asana, maar Todoist steekt er met kop en schouders bovenuit. Je kunt zelfs een screenshot van je telefoon in Todoist laden. Het enige wat je hoeft te doen is de foto uploaden, erbij zetten wat er moet gebeuren en wanneer en dan krijg je vanzelf een reminder. En, ook handig, je kunt er heel makkelijk in samenwerken, gewoon door personen te taggen. Kortom, Todoist zorgt ervoor dat je alles, zowel privé als qua werk, goed onder controle kunt houden.”